Korzystanie z witryny Elektronicznej Rejestracji Kandydatów UJ oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookiesZaakceptuj i zamknij X

Uniwersytet Jagielloński

Elektroniczna Rejestracja Kandydatów

Pytania i odpowiedzi

Dowiedz się, jak korzystać z systemu ERK, poznając odpowiedzi na najczęściej zadawane przez kandy­datów pytania.
  1. Czy mogę założyć więcej niż jedno konto ERK?
  2. Nie mogę zalogować się na konto ERK utworzone rok temu. Dlaczego?
  3. Założyłem konto ERK, ale nie otrzymałem wiadomości e-mail z odnośnikiem aktywującym. Co robić?
  4. Próba skorzystania z opcji odzyskaj hasło kończy się niepowodzeniem. Co zrobić?
  5. Czy mogę zarejestrować się na więcej niż jeden kierunek studiów?
  6. Ilu rejestracji mogę dokonać w ramach jednej opłaty rekrutacyjnej?
  7. Czy można zapłacić wspólnie za kilka rejestracji?
  8. Mimo wniesienia opłaty rekrutacyjnej moja rejestracja na studia dalej nie jest potwierdzona. Dlaczego?
  9. Po co nadaję priorytet rejestracji, czy to ma wpływ na mój wynik?
  10. Chcę poprawić dane wprowadzone w systemie ERK. Jak mogę to zrobić?

Czy mogę założyć więcej niż jedno konto ERK?

Nie. Kandydat może założyć w systemie tylko jedno indywidualne konto, za pośrednictwem którego dokonuje rejestracji na wszystkie wybrane przez siebie studia.

Nie mogę zalogować się na konto ERK utworzone rok temu. Dlaczego?

Konta założone w danym roku są usuwane przed rozpoczęciem rekrutacji w roku kolejnym. Jeśli zakładałeś konto ERK w poprzednich latach i chcesz ponownie wziąć udział w rekrutacji, powinieneś w systemie ERK założyć nowe konto.

Założyłem konto ERK, ale nie otrzymałem wiadomości e-mail z odnośnikiem aktywującym. Co robić?

Sprawdź, czy wiadomość e-mail nie została umieszczona w folderze z niechcianą pocztą (SPAM). Jeśli jej tam nie znajdziesz, upewnij się, że podczas zakładania konta podałeś prawidłowy adres e-mail. Można to sprawdzić w koncie kandydata w zakładce „moje dane » adres e-mail".

Jeżeli podany adres jest prawidłowy, możesz wywołać ponowne wysłanie wiadomości z linkiem aktywacyjnym – wybierz opcję: „zmień adres e-mail", podaj go jeszcze raz i kliknij zapisz. Mail zostanie ponownie wysłany.

Konto, w którym nie został aktywowany adres e-mail jest w pełni funkcjonalne: możesz się bez przeszkód logować i, co najważniejsze, rejestrować na studia. Nie będziesz tylko otrzymywał drogą mailową powiadomień o komunikatach oraz istotnych zmianach, jakie będą pojawiać się w twoim koncie ERK – więc powinieneś tym bardziej pamiętać o częstym sprawdzaniu konta.

Próba skorzystania z opcji odzyskaj hasło kończy się niepowodzeniem. Co zrobić?

Skontaktuj się z Działem Rekrutacji na Studia: rekrutacja@uj.edu.pl lub telefonicznie: (12) 663 14 01, 14 08, 14 41, 14 81.

Czy mogę zarejestrować się na więcej niż jeden kierunek studiów?

Tak. Nie ma ograniczeń, jeśli chodzi o liczbę kierunków, na które można dokonać rejestracji. Za każdym razem należy wnieść opłatę rekrutacyjną, na inny numer rachunku bankowego.

Ilu rejestracji mogę dokonać w ramach jednej opłaty rekrutacyjnej?

Jednej. Opłatę rekrutacyjną wnosi się osobno za każdą dokonaną rejestrację. To dotyczy również rejestracji na studia stacjonarne i niestacjonarne na tym samym kierunku – to dwie osobne rejestracje, więc należy wnieść dwie opłaty rekrutacyjne, na osobne numery rachunków bankowych

Czy można zapłacić wspólnie za kilka rejestracji?

Nie – każdej rejestracji na studia odpowiada jeden unikatowy numer rachunku bankowego. Wpłat nie można więc dokonać łącznie, należy je wnosić oddzielnie dla każdej rejestracji.

Mimo wniesienia opłaty rekrutacyjnej moja rejestracja na studia dalej nie jest potwierdzona. Dlaczego?

System ERK nie jest systemem bankowym, dlatego informacja o wpłynięciu środków na konto przypisane do rejestracji jest w nim odbierana tylko raz dziennie. Do tego samo wykonanie i odebranie przelewu przez banki może trwać kilka godzin lub nawet dni (w weekendy lub w przypadku przekazów pocztowych). Zalecamy wnoszenie opłat drogą internetową (przelew elektroniczny) lub osobiście w banku – przy czym skorzystanie z opcji przelewów błyskawicznych nie sprawi, że rejestracja zostanie potwierdzona szybciej. Jeśli opłata została wniesiona na poczcie, okres jej zaksięgowania znacznie się wydłuża.

W przypadku studiów, dla których do potwierdzenia rejestracji wymagane jest przesłanie podania ERK wraz z załącznikami, rejestracja nie będzie potwierdzona (mimo wniesienia opłaty rekrutacyjnej) dopóki do jednostki nie wpłyną wymagane od kandydata dokumenty.

Po co nadaję priorytet rejestracji, czy to ma wpływ na mój wynik?

Priorytet rejestracji jest dla nas informacją o tym, które spośród studiów wybierzesz jako pierwsze, jeśli zostaniesz przyjęty. Priorytet nie ma wpływu na twój wynik kwalifikacji ani na to, czy komisja zdecyduje o twoim przyjęciu. Ma charakter wyłącznie informacyjny i możesz go zmienić do dnia zakończenia rejestracji na dane studia.

Chcę poprawić dane wprowadzone w systemie ERK. Jak mogę to zrobić?

Dane w koncie ERK można edytować przed ich zatwierdzeniem lub przed upływem wyznaczonego terminu uzupełnienia danych. Po zatwierdzeniu danych należy skontaktować się z Działem Rekrutacji na Studia: rekrutacja@uj.edu.pl. Dane mogą zostać poprawione, o ile ich edycja danych nie naruszy zasad rekrutacji na studia.

Powróć na górę